Wednesday 11 July 2012

Prejudis

asap di hembus. udara tidak sesegar tujuh belas lapan belas tahun dahulu. perjalanan hidup tidak
seperti mimpi manis malam malam tadi. kadang kadang segalanya menjadi chaos. harungi yang pasti. aku rasa tidak ingin situasi seperti ini. penuh diskriminasi. penuh emosi. penuh streotaip.

hitam sang hati. pergi mati!

sapantas awan berarak. aku paham erti berjabat tangan. bukan pijak kawan. hidup bukan sesedap hati kau seorang. ada 3.5 juta manusia. ada 3.5 juta hati. hidup manja. penuh harta. ambil apa saja. cuba menolak yang berdiri sendiri. aku bosan dengan agenda basi.

"take me to the other side."the biters

kau cuba memper-sial kan keadaan. melemparkan image image situasi ke aku. dan aku yang di hambur keluar. seperti "bersama ketika duka. senang macam celaka.". dalam hati berkata "keadaan sempit. kau sempitkan lagi otak kau tu. kau dengan otak kau boleh masuk kubur kau yang sempit tu".
sial neraka!

"jangan kerana kata, kenangan pergi berduka"

manusia. dipengaruhi syaitan syaitan. termasuk aku. kita tidak dapat lari. "andai aku pergi. tolong sebarkan jiwa ini."

p/s : aku lelaki lama. paham erti cerita.



No comments:

Post a Comment