Monday 6 August 2012

#2

keadaan malam agak tegang dihiasi suara suara pemecah keheningan malam.
disitu kelihatan seorang peguam sebagai ibu dan seorang anak yang cuba pertahan kan hak dirinya.
"aku mahu kau jadi seperti aku atau ayah kau tu doktor. baru dipandang tinggi" - ibu
" kenapa? aku hanya ingin menjadi diri sendiri. salahkah?."- anak
setelah sekian lama,perang diakhiri. anak cuba mendengar cakap ibunya kerana tidak
mahu dianngap derhaka. namun dia cuba menulis apa yang ada dihatinya 


"aku ingin menjadi pelukis, tiada siapa mahu belikan pensil
aku ingin menjadi pemuzik, tiada siapa mahu belikan gitar
aku ingin menjadi penulis, tiada siapa mahu dengar cerita
aku ingin jadi diri sendiri, tiada siapa kisah tentang aku


maaf dunia, aku tidak mampu jadi diri sendiri.
mungkin tiada lagi secawan kopi dan cigar, maaf kan aku"



2 comments:

  1. Jerit dan muntahkan semuanya di sini.

    ReplyDelete
  2. sekalipun satu dunia halang kau untuk menjadi diri sendiri.persetankan.

    mereka bukan kau.

    mereka tak berhak buat keputusan utk kau.

    bila diuji kelam hilang diri,yang sakit itu kau.bukan mereka.ah manusia selalunya bodoh.suka memaksa sedangkan mereka juga tak suka dipaksa.

    kau itu indah.kenapa mesti padamkannya?
    bila kau padamkan.ada eloknya kau mati.

    ReplyDelete