Sunday 23 September 2012

#10

terbaring di bilik yang bersepah. tidak pernah kemas mungkin.
sehembus asap marijuana buat hati gulana tenang seminit.
   Pejam.
   Aku terbaring sebelah siapa pun aku tak sedar. 
   Peduli apa.
   "malam ini seindah purnama, andai purnama overdose juga, indah sampai ke mimpi malam ini"
   kata ku dengan nada puisi.
  "hey dee" sapaan seorang gadis cantik yang aku tidak perasan dia baring beberapa kaki dari aku.
  "you know what dee, actually.. you're not that jerk or asshole like that people told to me. you're nice person"
sambung kata gadis cantik entah muncul dari mana. mungkin dia dengar puisi anarki aku.
aku tersenyum.
  "i don't care tentang people, i don't mind being jerk or an asshole as long as i can berpuisi anarki sambil ditemani gadis cantik." kata ku.
seketika itu,suasana sunyi. aku melihat tiada lagi gadis cantik itu. ia seperti telus hilang. ia seperti memori memori lama.
  "arghh. aku mungkin terlalu 'high'. damn!"

#np Mardy Bum by Arctic Monkeys

6 comments: