Monday 12 November 2012

#20

semakin tua melayan otak yang celaka.
terpanggil keluar kerana waktu muda.
terperangkap dalam otak kotak.
malam aku umpama sid dan kau nancy.
terasa masa di sumpah berhenti seketika.
seperti alcoholic dan marijuana sempurna.

munculnya pelangi di dini hari.
indahnya dilihat pada si pemilik sahaja
pilihan 'mawar merah' di tuduh gila.
hembusan asap tahi suci di muka mereka.

jangan dilepaskan kucupan indah pagi.
kau hirup secawan coffee.
syurga gila andai aku bibir cawan itu.
dua dua tiada jiwa menemani satu sama lain.

"I want you around by The Ramones"


3 comments:

  1. kita meluah apa yg kita rasa,adakala pembaca mungkin tak akan faham situasi penulis rasa,tapi cukuplah bila getaran perasaan itu tersampai,begitulah tatkala aku membaca puisi anarki...aku kagum dengan cara luahan yang unik dan gila,walaupun aku mungkin tak mampu memahami,tapi aku merasai keinginan dan kekecewaan itu...


    cinta memungkinkan kita jadi pemuisi sehingga keakhir hayat tanpa henti,kerana cinta adalah bius yang ampuh,adakala juga racun yang membunuh...

    teruskan menulis,Dean...

    ReplyDelete