Sunday 14 October 2012

#16

oktober gila.
aku terjatuh terduduk terbaring. 
dua perkara refleksi dalam fikiran.
asap dan harapan. 
aku pilih asap. hembuskan semua emosi.
harapan. sekadar penyedap hati yang belum pasti.

malam orang kata.
"malam indah dipenuhi bintang."
aku tidak nampak indahnya malam.
aku nampak rakusnya malam memakan waktu.
"malam masih muda" pepatah celaka.
caci hina sebati. padukan lagi dengan alunan music

sungguh berat hirupan udara.
buat rasa ingin bersatu dengan alam.
minta sesaat untuk pejam mata.
pejam mata tanpa rasa duka.

9 comments:

  1. Semoga bila celikkan mata semula.
    Takde lagi rasa duka.

    ReplyDelete
  2. harapkan masa kembali seirama dengan jiwa.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. aku rasa kau mengerti maksud 'asap' itu haha

      Delete
  4. hidup lepas dari harapan mmg sakit.kerana harapan gerakkan manusia utk terus hidup dgn gembira.tapi bila tiada harapan,lebih baik mati.tapi nak mati bukan senang kalau belum ajal.

    nak hidup susah,nak mati pun susah,aiseyyyy...haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha hanya mampu menulis saja haha
      itu yang mampu.

      Delete
  5. biar 10 gila jangan ko turut gila sama.

    moga dapat mempelajari magis untuk menghadirkan bintang dlam malam malam akan datang.

    moga :)

    ReplyDelete
  6. gua harap lu tak hilang sekali di pengakhiran 'asap' tu

    ReplyDelete