Friday 22 June 2012

1 2 3 TO DEAD

"hidup ini bukan sekadar melihat. Menilai sesuatu dengan melihat seperti kau cuba menyamakan air nescefe, coffee dan coke dengan melihat warnanya."


adakala hidup ini terlihat hitam dan putih.


 Bercalit di bahu dan bertopi di pandang tinggi..yang hanya disalahkan hanya hitam..
sebab kau tidak cuba lihat putihnya walaupun sedikit..
aku, kau dan dia. kita semua manusia. tiada yang sempurna.
kita masih mampu bermain dengan mimpi, namun kita tidak bisa lari dari realiti.


aku terus berusaha. tapi masih mengharapkan yang keduanya,
tidak boleh terlalu percaya tentang keduanya kadang-
kala sama sahaja. 


aku sepertinya kalah dalam perjuangan. berlari ke garisan 
putih. aku bukan lagi mengejar angka dalam hidup.
kini aku sedar nilai- nilai hidup yang kita lalui 
lebih mendewasakan kita. kelangsungan hidup.


tetapi tiada yang percaya..aku mengecewakan bukan?


terus mengharapkan aku pada angka dan komunikasi dua hala.
mungkin sebagai jalan pintas ke menara. angka mungkin boleh 
bundarkan tetapi tidak kehidupan.


p/s : perasaan tu macam flavour bukan?

the nonsense by 
DEAN VICIOUS

No comments:

Post a Comment