Friday 1 June 2012

destiny




aku mendengar segalanya
aku melihat segalanya
aku hanya tutup mulut
dan diam
malas hendak berkata.

melihat ombak yang menderu
biar segalnya berlalu
hati ini sudah kering
kering di mamah usia
kering memendam segalanya.

aku terus memerhati
memerhati segala yang berlaku
memerhati di satu sudut sepi
bertemankan sebuah asap
dan secawan kopi
ku telan pahit itu.

banyak perkara berlegar-
legar di fikiran ku
aku manusia biasa
air mata darah 
mampu ku tumpahkan
tapi bukan kerana cinta
biarlah menjadi rahsia.

aku tidak sebijak
aku tidak sehensem
anak jiran sebelah 
depan belakang kiri kanan
aku buat yang terdaya
pandang ke mata aku
fahamlah apa yang berlaku.

ku pandang keatas
tuhan tentukan segalanya
tentukan masa
tentukan keadaan
tak mungkin aku dapat melawan
takdir.

p/s : life is your own choice


THE  NONSENS
DEAN VICIOUS

No comments:

Post a Comment